Foto: Shutterstock

7 vážně divných způsobů, jak zůstat zdravý

Všichni už jsme slyšeli o antioxidantech a ti skalní s posvátnou úctou sledují, každodenní příjem vitamínu C. Ale je to opravdu to nejlepší, co pro sebe můžeme udělat, pokud se nechceme uprostřed noci budit v propoceném pyžamu a knedlíkem v krku? Přinášíme vám několik vážně divných, leč účinných tipů, jak zůstat fit.

Zveřejněno: 16.12.21

1.      Líbejte se (a když už se líbáte, neupejpejte se a dopřejte si sex)

Je to tak. Líbání vás ochrání před chřipkou a nachlazením! S bakteriemi si totiž předáváte i přirozené obranné látky a podporujete tak imunitní systém. A pozor – je vědecky dokázáno, že pravidelný sex zvyšuje hladinu imunoglobulinu A (IgA) – protein, který organismu chrání před infekcemi. Caramba! 

2.      Poslouchejte hudbu

Výzkumy prokázaly, že hladina IgA stoupá stejně dobře i tehdy, pokud alespoň 30 minut posloucháte jazz, bluegrass nebo soft rock. Zvlášť, když jste pod talkem. IgA stoupá dokonce ještě dalších 30 minut poté, co hudba dohraje. Na co ještě čekáte? Pusťte si něco cool! 

3.      Neběhejte, ale choďte opravdu rychle

Rychlá procházka v délce 45 minut alespoň čtyřikrát v týdnu váš imunitní systém nakopne lépe než hromady pilulek. Svižný krok, ale ne běh! To by vás mohlo skolit rychleji než celková anestezie. 

4.      Nesmrkejte

Když jste nemocní, ucpaný nos je běžná věc. Odolejte tomu pokušení se pořádně vysmrkat – použijte sprej do nosu, který hleny šetrně rozpustí, a nos si jemně otírejte. Proč? Silné “profouknutí” nosu totiž může ve skutečnosti zatlačit hlen zpět do nosních dutin, což by vaše zotavení mohlo naopak prodloužit. 

5.      Rozehřejte se

Studie prokázaly, že stejně jako pití většího množství vody, horká sauna napomáhá tělu zbavit se toxinů. Co takhle sklenice křišťálově čisté a vychlazené vody před saunou a další po ní? 

6.      Vyhýbejte se přetopeným prostorám se suchým vzduchem

Dýchání suchého vzduchu je živnou půdou pro chřipky a nachlazení? Proč? Patogeny se v přesušeném prostředí efektivněji pohybují a množí. Něco na vás leze? Pořiďte si zvlhčovač vzduchu. 

7.      Pijte kafe

Virům, a například viru chřipky, to trvá asi 3 dny, než se vám v těle pomnoží tak, že vás dostanou “na kolena”.  Pití horkých nápojů (včetně kávy!!!!) čistí od virů ústní dutinu – spláchnou je do žaludku, kde si s nimi poradí žaludeční kyseliny. Čaj, káva, vývar, nebo třeba jen horká voda – všechno působí stejně. 

A nezapomínejte ani na nos – tam se viry také rády množí. Používejte nosní sprchu, nebo si alespoň vytírejte nos přípravky s alkoholem.

 

 

ZDROJ

Související

Jsou probiotika plusem pro imunitní systém?

Potraviny, které mají vliv na kvalitu střevní mikroflóry, působí pravděpodobně příznivě nejen na trávicí potíže – potvrzují to nejnovější výzkumy.


Voda s citronem – kudy teče, tudy léčí

Mnoho zdrojů tvrdí, že pití vody s citronem má neoddiskutovatelné pozitivní účinky na zdraví i na snižování tělesné hmotnosti. Ale co na to výzkum?


Otužování po česku 5: Under(water)ground

Nejstudenější Vltava, ze které mi čouhá jen hlava v plavecké čepičce, má 4,4 stupně. Pod nohama v žabkách mi křupou zamrzlé kaluže, jednou šlapu bosý sněhem. Toto je pátý, předposlední díl reportážního seriálu Otužování po česku.


Podle roku narození lze odhadnout odolnost vůči chřipkovým kmenům

Pokud jste někdy měli těžkou chřipku a několik dní jste nebyli schopni vylézt z postele, možná vás napadlo, proč se podobné radosti některým lidem ve vašem okolí úspěšně vyhýbají. Nedávné výzkumy naznačují, že v tom může hrát roli váš rok narození - přesněji řečeno, typ chřipkového viru, se kterým...


OTUŽOVÁNÍ PO ČESKU 4: Hlavu nelze otužit, takže modrám

Pře-pře-přehnal jsem to. Brrr, půl hodiny ve Vltavě. Útočím pak slovně na “homeopatická kamna”, že netopí. Ale křivdím jim. V půlce listopadu píšu čtvrtý díl reportážního seriálu Otužování po česku. Při-přidáte se ještě? Při-přituhuje.